Friday, July 24, 2009

INFLUENZA A (H1N1)

Kepada member css yang mempunyai simptom-simptom awal Influenza A (H1N1) dan telah menerima rawatan di hospital. Anda sama sekali tidak dibenarkan untuk ke dalam Mass pada hari sabtu ini (25 /07/2009) sebagai langkah pencegahan virus Influenza A (H1N1) daripada tersebar kepada member-member css yang lain. Oleh itu, mereka yang masih bersimptom perlu terus berehat kembali di kediaman masing-masing sehingga sembuh atau tiada bersimptom. Ini disebabkan mereka yang bersimptom masih mempunyai risiko untuk menularkan virus influenza kepada warga css.
Kita haruslah sentiasa mengamalkan kebersihan diri terutamanya membasuh tangan secara rutin dan etika batuk. Anda juga perlu mengamalkan social distancing (menjarakkan kedudukan sekurang-kurangnya 1 meter degan individu lain serta mengurangkan maljis perjumpaan).
Mereka yang mempunyai tanda-tanda penyakit dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan daripada klinik-klinik yang berdekatan. Kes-kes yang bergejala ringan boleh berehat di rumah dengan sentiasa mengamalkan kebersihan diri dan persekitaran di tahap yang optimum. Meeka juga dinasihatkan memakai mask dan jika gejala bertambah teruk untuk mendapatkanpemeriksaan lanjut.
Kami yakin dengan kerjasama dan penglibatan smua pihak, penularan Influenza A (H1N1) di tempat mana kita berada dapat dibendung dengan sebaik mungkin untuk kesejahteraan semua. God bless you all. Thank you.

No comments: